Promocje

Katalog

Dostępność
Stan:

Zdrowe serce

Zdrowe serce
Choroby serca są w dużej mierze skutkiem niewłaściwej diety, obfitującej w czerwone mięso, cukier i tłuszcze zwierzęce. Zmieniając sposób odżywiania, zmniejszamy ryzyko rozwoju miażdżycy i zawału. Dieta polecana jest osobom mające już problemy z układem krwionośnym oraz gospodarką tłuszczowo-węglowodanową organizmu. Dieta pozwala obniżyć ci...
Choroby serca są w dużej mierze skutkiem niewłaściwej diety, obfitującej w czerwone mięso, cukier i tłuszcze zwierzęce. Zmieniając sposób odżywiania, zmniejszamy ryzyko rozwoju miażdżycy i zawału. Dieta polecana jest osobom mające już problemy z układem krwionośnym oraz gospodarką tłuszczowo-węglowodanową organizmu. Dieta pozwala obniżyć ciśnienie i wspomaga układ krwionośny. . Obniżając kaloryczność menu do 1600 kcal dziennie, można schudnąć, nie odczuwając głodu.

Stosuj regularnie:

4–5 porcji dziennie kasz i przetworów zbożowych (żytni chleb z pełnego przemiału, płatki zbożowe, owsianka).
4–5 porcji dziennie warzyw (pomidory, brokuły, szpinak, dynia) i owoców (morele, banany, winogrona, pomarańcze).
2 - porcje dziennie mięsa, drobiu i ryb (chude mięso, kurczak lub indyk bez skóry, łosoś, tuńczyk, dorsz, makrela, śledzie).
4–5 porcji tygodniowo orzechów, warzyw strączkowych, nasion (migdały, orzechy, słonecznik, groch, fasola, soczewica, ziarna soi).
2- porcje tłuszczu dziennie, miękka margaryna, oliwa lub olej rzepakowy.
Najwyżej pięć porcji tygodniowo słodyczy (cukier, dżem, miód, żelki, sorbet, lody, poncz owocowy)
Unikaj: soli, która zwiększa ciśnienie i szkodzi sercu.

Śniadanie - talerz owsianki z rodzynkami, tost pełnoziarnisty z łyżeczką dżemu, pomarańcza, szklanka zielonej herbaty.
II śniadanie - grahamka,2 plastry chudej wędliny drobiowej, pół pomidora, szklanka soku pomarańczowego.
Obiad -  2 łyżki makaronu razowego świderki, zupa pomidorowa z bazylią, dorsz pieczony w folii z warzywami, 2 łyżki brązowego ryżu,100 g brokułów gotowanych na parze, szklanka soku wielowarzywnego.
Podwieczorek -  szklanka koktajlu z maślanki, truskawek z łyżką siemienia lnianego.
Kolacja -  miseczka chudego twarożku z pomidorem i łyżką szczypiorku, 2 kromki chleba razowego, szklanka zielonej herbaty.
Więcej

Zdrowe serce  W tej kategorii nie ma produktów.