Promocje

Katalog

Dostępność
Stan:

Magnezowa

Magnezowa
Magnez jest niezbędnym pierwiastkiem do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jest materiałem budulcowym zębów i kości. Bierze udział w przemianie węglowodanów, białek i tłuszczy, aktywuje ponad 300 enzymów komórkowych. Poziom magnezu spada w organizmie, gdy podejmujemy duży wysiłek fizyczny i gdy intensywnie odchudzamy się, stosując róż...
Magnez jest niezbędnym pierwiastkiem do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jest materiałem budulcowym zębów i kości. Bierze udział w przemianie węglowodanów, białek i tłuszczy, aktywuje ponad 300 enzymów komórkowych. Poziom magnezu spada w organizmie, gdy podejmujemy duży wysiłek fizyczny i gdy intensywnie odchudzamy się, stosując różne nieraz wręcz drakońskie diety! 

Niedobór magnezu powoduje m.in.: skurcze, uczucie odrętwienia i mrowienia, drżenie mięśni, nadmierną potliwość, ataki migreny, nadmierne wypadanie włosów.

Źródła magnezu w pokarmach: czekolada, banany, awokado, zielone warzywa, mleko, pestki dyni, orzechy, soja. Dieta polecana: wszystkim dorosłym, zdrowym osobom. Niewskazana dla: dorastającej młodzieży, kobiet ciężarnych i karmiących piersią, osób stosujących dietę łatwo strawną .Szczególnie bogata w: magnez, potas, cynk, witaminy A, E, C oraz błonnik. Codzienna porcja energii: około 1200 kcal.     


DZIEŃ 1.  
Śniadanie 265 kcalKromka chleba razowego, plasterek sera żółtego, pomidor, szklanka mleka.
II śniadanie 105 kcalSzklanka soku z marchwi i jabłka.
Obiad 535 kcalZupa ogórkowa bez śmietany (200 ml), sznycel cielęcy, 2 średnie ziemniaki, brokuły ugotowane na parze (100 g).   Podwieczorek 145 kcalKoktajl mleczno-bananowy (200 ml), posypany 1/2 łyżeczki wiórków gorzkiej czekolady.
Kolacja 195 kcal Kromka chleba żytniego, śledź marynowany (50 g) pokrojony i wymieszany z ogórkiem konserwowym, ketchupem, cebulką, herbata zielona bez cukru.    

DZIEŃ 2. 
Śniadanie 260 kcalGrahamka (50 g), plasterek szynki drobiowej, pomidor, kakao na chudym mleku (200 ml).
II śniadanie 95 kcalSerek waniliowy, szklanka wody mineralnej. 
Obiad 270 kcalOmlet z 2 jaj i jednego białka ze szpinakiem i pomidorem, szklanka kefiru.
Podwieczorek 140 kcalGarstka pestek dyni. Kolacja 415 kcalFilet z morszczuka zapiekany, surówka z marchwi, selera oraz jabłka (100 g), kromka  chleba żytniego.  

DZIEŃ 3.  
Śniadanie 340 kcal2 łyżki płatków kukurydzianych, łyżeczka rodzynek, 3 włoskie orzechy. szklanka chudego mleka.
II śniadanie 70 kcalSzklanka soku pomidorowego. Obiad 520 kcal
Kurczak z orzechami, 2 łyżki ryżu, marchew gotowana na parze.
Podwieczorek 100 kcal Banan. Kolacja 170 kcal Kromka chleba wieloziarnistego, 3 szprotki, liść cykorii, herbata zielona bez cukru.

* Stosowanie tej diety należy rozpocząć po konsultacji z lekarzem.
Więcej

Magnezowa  W tej kategorii nie ma produktów.