Promocje

Katalog

Śródziemnomorska

Śródziemnomorska
Dieta śródziemnomorska stosowana regularnie z dbałością o szczegóły przyniesie upragnione efekty - czyli zrzucimy zbędne kilogramy i pozbędziemy się tłuszczyku z brzucha. Dieta ogranicza dzienne spożycie kalorii oraz utrwala nowe, zdrowe nawyki żywieniowe. Zmusza nas do częstego, regularnego jedzenia, co korzystnie odbije się na na...
Dieta śródziemnomorska stosowana regularnie z dbałością o szczegóły przyniesie upragnione efekty - czyli zrzucimy zbędne kilogramy i pozbędziemy się tłuszczyku z brzucha. Dieta ogranicza dzienne spożycie kalorii oraz utrwala nowe, zdrowe nawyki żywieniowe. Zmusza nas do częstego, regularnego jedzenia, co korzystnie odbije się na naszym zdrowiu oraz wyglądzie. Jest to dieta tzw. naturalna. Nie jest to właściwie dieta odchudzająca, ale sposób odżywiania na całe życie.

Charakterystyczną cechą jest ograniczenie spożycia mięsa oraz innych białek zwierzęcych i odżywianie się przede wszystkim produktami pochodzenia roślinnego: owocami, warzywami i nasionami zbóż. Dieta śródziemnomorska bazuje na dużych ilościach warzyw i owoców, pełnoziamistym pieczywie, kaszach i makaronach. Ważne miejsce zajmują w niej ryby i owoce morza.

Stosunkowo niewiele je się mięsa, zwłaszcza czerwonego (wołowina, baranina). Potrawy są często przyprawiane dużą ilością czosnku i cebuli, znanych ze swoich właściwości przeciwbakteryjnych i obniżających ciśnienie krwi.

Dietę tę można polecić każdemu, zwłaszcza osobom ze skłonnością do nadciśnienia i z podwyższonym poziomem cholesterolu. Wydawać by się mogło, że dieta śródziemnomorska, ze względu na dużą zawartość węglowodanów (np. makaronu), nie pozwala schudnąć. Nie jest to jednak prawda. Makaron z warzywami, a nawet chudą rybą czy drobiem nie tuczy. Tuczące są tak naprawdę tłuste sosy, którymi polewa się makaron. Jednak, żeby schudnąć, stosując tę dietę, trzeba przestrzegać kilku zasad. Najlepiej nie zjadać dziennie więcej niż 40 g tłuszczu i nie przekraczać 1200 kcal. Wówczas można stracić do 4 kg w ciągu miesiąca.

Co jeść : Ryby-zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe.Owoce i warzywa – zawierają błonnik, sole mineralne, witaminy i dużo wody.Rośliny strączkowe, ryż, makaron – źródło białka, błonnika, soli mineralnych. Są jednak dość kaloryczne, dlatego nie należy jeść ich zbyt często i zawsze spożywać z dodatkiem warzyw.Ciemne pieczywo – zawiera dużo błonnika i minerałów.Orzechy, suszone owoce – charakteryzują się dużą zawartością witamin i minerałów, jednak nie należy jeść ich zbyt dużo ze względu na wysoką kaloryczność.Wino wytrawne – obniża poziom „złego” cholesterolu, pomaga utrzymać odpowiedni poziom „dobrego”. Nie wolno go jednak spożywać więcej niż jedna szklanka do głównego posiłku.

Co unikać: Mięsa – czerwonego, białego tłustego (np. skóra z kurczaka), tłustych wędlin.Białego pieczywa i słodyczy – są bardzo kaloryczne a ich wartość odżywcza jest niewielka.

Główne zasady: Unikać smażenia w wysokich temperaturach i nie używać powtórnie tej samej oliwy, spożycie wędlin, nawet chudych, pełnego mleka i tłustych serów ograniczyć do minimum, pić dużo niegazowanej wody mineralnej  


CZYTAJ WIĘCEJ>>
Więcej

Śródziemnomorska  Jest 2 produktów.

Pokazuje 1 - 2 z 2 elementów
Pokazuje 1 - 2 z 2 elementów